Menu główne:
Oferta
Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej we Włoszczowie
na rok szkolny 2020/2021
Dla rodziców
L.P |
Zajęcia warsztatowe/prelekcje |
Osoba odpowiedzialna/miejsce realizacji |
1. |
Rozpoznawanie wczesnych objawów dysleksji u dzieci. |
B. Domaradzka, B. Dolaś – SP kl. I- III |
2. |
Prawidłowy rozwój emocjonalny, umysłowy oraz mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. |
B. Domaradzka, |
3. |
Dopalacze – zanim po nie sięgną. |
M. Nowak, B. Turczyńska – SP. kl. VI, VII,VIII, |
4. |
ADHD – mity i prawdy. |
B. Turczyńska, M. Nowak – SP kl. V – VIII |
5. |
Moje dziecko idzie do przedszkola- porady i wskazówki dla rodziców. |
B. Turczyńska, M.Nowak – przedszkole |
6. |
Mam tę moc – jak budować poczucie własnej wartości u dzieci. |
B. Dolaś, B. Domaradzka – przedszkole, SP |
7. |
Mamo, tato mów do mnie- jak prawidłowo dbać o rozwój mowy i języka dziecka |
A. Kliminowska, |
8. |
Potrzeby dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji. |
A. Kliminowska, |
9. |
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi wychowawczo. |
H. Juzyszyn -Krzysztofik – SP |
10. |
Rola rodziców w rozpoznawaniu i przezwyciężaniu trudności szkolnych. |
B. Dolaś, B. Domaradzka – przedszkole, SP kl- I -III |
11. |
Organizacja pracy domowej, jak pomóc dziecku w samodzielnym uczeniu się, jak motywować go do nauki. |
B. Dolaś, B. Domaradzka –SP |
12. |
Tablet, smartfon i TV – wróg czy sprzymierzeniec czyli wpływ wysokich technologii informatycznych na rozwój mowy dziecka. |
A. Kliminowska, SP, przedszkole |
13. |
Saper czyli jak rozminować agresję małego dziecka. |
H. Juzyszysz – Krzysztofik, przedszkole |
14. |
Problemy depresji wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. |
H. Juzyszyn – Krzysztofik wszystkie typy szkół |
15.
16. |
Jadek czy niejadek? Jak zachęcić dziecko do zdrowej diety- co jedzenie ma wspólnego z rozwojem mowy. Czy to już autyzm czy efekt nadmiernego korzystania ze środków multimedialnych |
M. Nowak, A. Kliminowska – przedszkole M. Nowak, B. Turczyńska przedszkole |
Dla uczniów
LP. | Zajęcia warsztatowe/prelekcje | Osoba odpowiedzialna/miejsce realizacji |
1. |
Jak sobie radzić z przykrymi emocjami. |
B. Domaradzka, B. Dolaś – SP |
2. |
Emocje znam, nazywam, rozpoznaję. |
B. Domaradzka, B. Dolaś -SP kl. I-III |
3. |
Asertywność w pigułce. |
B. Domaradzka, B. Dolaś – SP VII-VIII, |
4. |
Smak życia – krótka debata o dopalaczach i nie tylko. |
M. Nowak, B.Turczyńska – SP. kl. VI, VII, |
5. |
Moja przyszłość edukacyjno – zawodowa. |
B. Turczyńska – SP. kl. VII, kl.I branżowej szkoły I stopnia |
6. |
„Jesteśmy razem”- zajęcia integracyjne dla uczniów internatów i klas I. |
B. Turczyńska, M.Nowak , szk. ponadgimnazjalne, ponadpodstawowe |
7. |
Jak radzić sobie ze stresem? |
B. Domaradzka, B. Dolaś szk. ponadgimnazjalne, ponadpodstawowe |
8. |
Badanie słuchu. |
A.Kliminowska, M.Nowak, przedszkole od 5-go roku życia, SP, ponadgimnazjalne, ponadpodstawowe |
9. |
Plotka w przyjaźni. Mieć przyjaciela – być przyjacielem. |
B. Turczyńska, M.Nowak – SP kl. IV – VIII |
10. |
Telefon zaufania. |
M. Nowak, B.Turczyńska– SP kl. IV-VIII, |
11. |
Mnemotechniki. |
M. Nowak, B.Turczyńska – SP kl- V-VIII |
12. |
FAS – płodowy Zespół Alkoholowy. |
M. Nowak, B.Turczyńska – szk. ponadgimnazjalne, ponadpodstawowe |
13. |
Mówca, słuchacz i rozmówca- jak poprawnie się komunikować.. |
M. Nowak, B. Turczyńska – SP kl-VII – VIII, |
14. |
Niebezpieczne zabawy- zajęcia grupowe. |
W. Turczyn M. Nocuń– przedszkole |
15. |
Bajkoterapia – zajęcia grupowe. |
W. Turczyn, M. Nocuń– SP kl. I-III |
16. |
Świat uczuć i emocji – kiedy dopada mnie złość. |
W. Turczyn, M. Nocuń– SP kl. IV-V |
17. |
Mam tę moc – o zdobywaniu poczucia mocy i sprawstwa. |
W. Turczyn, M. Nocuń– SP kl. IV-V |
18. |
Nie pójdę z nieznajomym |
W. Turczyn, M Nocuń przedszkole, SP kl I-III |
19. |
Warsztaty logopedyczne. |
A. Kliminowska. M. Nocuń – przedszkole |
20. |
Badania przesiewowe logopedyczne. Badania przesiewowe narządów zmysłów:wzrok, słuch, mowa. |
A. Kliminowska, M. Nocuń – przedszkole |
21. |
Zajęcia logorytmiczne. |
A. Kliminowska, M. Nocuń – |
22. |
Sytuacje trudne emocjonalnie – radzenie sobie z kryzysem. |
H. Krzysztofik |
23. |
Zabawy z sylabkami. Zajęcia z wykorzystaniem elementów metody symultaniczno – sekwencyjnej. |
A. Kliminowska, W. Turczyn – przedszkole |
24. |
Problemy depresji wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. |
H. Juzyszyn – Krzysztofik SP, ponadgimnazjalna, |
25. |
Moje działanie – mój sukces. Czynniki istotne w planowaniu kariery zawodowej. |
B. Dolaś, B. Domaradzka – SP kl- VIII, szkoła ponadpodstawowa |
26.
27. |
Piękno wczoraj i dziś- profilaktyka zaburzeń odżywiania. Wyspa szacunku- z innymi jest mi dobrze. (nawiązywanie kontaktów, rozwiązywanie konfliktów) |
B. Turczyńska, M. Nowak SP kl- VIII, szkoła ponadpodstawowa B. Turczyńska, W Turczyn |
Dla nauczycieli
LP. | Prelekcje /zajęcia warsztatowe | Osoba odpowiedzialna/miejsce realizacji |
1. | Analiza opinii i orzeczeń wydawanych przez PP-P. | M. Nowak, W. Turczyńska |
2. | Jak dbać o rozwój mowy i języka dziecka w wieku przedszkolnym. |
A. Kliminowska, M. Nocuń |
3. | Potrzeby dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji. | A. Kliminowska, M. Nocuń |
4. | Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi wychowawczo. Agresja małego dziecka. | H. Juzyszyn – Krzysztofik |
5. | Dojrzałość szkolna – co to znaczy, że dziecko jest gotowe, aby rozpocząć naukę w szkole. | B. Dolaś, B. Domaradzka |
6. | Organizacja pracy domowej, metody motywujące. | B. Dolaś, B. Domaradzka |
7. | Wpływ wysokich technologii informacyjnych na rozwój mowy dziecka. | A. Kliminowska, M. Nocuń |
8. | Logopeda – rodzic, czyli recepta na dobrą i owocną współpracę | A. Kliminowska, M. Nocuń |
9. | Problemy depresji wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. | H. Juzyszyn – Krzysztofik |
Inne w zależności od zapotrzebowania środowiska lokalnego
Oferty pomocy indywidualnej:
I. Oferta pomocy indywidualnej dla dzieci i młodzieży
1. Indywidualna terapia zaburzeń mowy.
2. Terapia psychologiczna i pedagogiczna dzieci przedszkolnych.
3. Indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży z dysleksją rozwojową.
4. Terapia indywidualna młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i problemami w
funkcjonowaniu psychospołecznym.
5. Zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
6. Indywidualne zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi.
7. Ocena sprawności narządu słuchu u dzieci (od 6 r. ż.), młodzieży i osób dorosłych –
Screeningowy Audiometr Tonalny. Badania platformą zmysłów: wzrok, słuch, mowa – dzieci w wieku od 5 r.ż.
8. Prowadzenie diagnozy pedagogicznej dzieci i młodzieży
– specyficznych trudności w pisaniu typu dyslektycznego,
– dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb,
– inne.
9. Prowadzenie diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży
– określenie poziomu rozwoju intelektualnego,
– inne.
10. Prowadzenie zajęć z zakresu pedagogiki rewalidacyjnej:
a. percepcji i koordynacji wzrokowo –ruchowo –słuchowej,
b. czynności manipulacyjnych, motoryka mała i duża,
c. doskonalenie umiejętności precyzowania wypowiedzi słownych ze zwróceniem uwagi
na prawidłową artykulację.
d. ćwiczenie funkcji poznawczych – pamięć, spostrzeganie, myślenie, uwaga.
11. Prowadzenie socjoterapii uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym oraz
niedostosowanych społecznie.
12. Prowadzenie zajęć adaptacyjno – interwencyjnych w placówkach oświatowych.
13. Badania zawodoznawcze dotyczące predyspozycji do zawodu.
14. Warsztaty zawodoznawcze:
– dla uczniów szkoły podstawowej,
– dla uczniów gimnazjum,
– dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
15. Prowadzenie grupy wsparcia na rzecz rodzin dzieci niepełnosprawnych.
16. Terapia pedagogiczna i logopedyczna dla dzieci ze spektrum autyzmu.
17. Terapia ręki – terapia zaburzeń grafomotorycznych dzieci w wieku szkolnym.
18. Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.
19. Terapia SI.
II. Oferta pomocy indywidualnej dla szkół
1. Konsultacje dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, wychowawców na terenie szkół
i przedszkoli.
2. Spotkania superwizyjne dla nauczycieli dotyczące pracy z konkretnym uczniem.
3. Przesiewowe badania wzroku i słuchu uczniów kl. I.
4. Przesiewowe badania logopedyczne.
5. Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych.
6. Grupa wsparcia dla logopedów.
7. Wygłaszanie pogadanek i prelekcji dla rodziców i nauczycieli.
8. Konsultacje z rodzicami i nauczycielami:
– w tematach zawartych w ofercie poradni na rok szkolny 2020/21
– inne
9. Organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu,
przy ścisłej współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne.
10. Wspomaganie nauczycieli szkół i placówek oświatowych w realizacji zadań statutowych
11. Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli,
wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki szkoły.
12. Prowadzenie grup wsparcia dla rodziców i nauczycieli:
– dzieci z upośledzeniem umysłowym,
– dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera,
– ADHD,
– niedostosowanych społecznie,
– zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
13. Prowadzenie zajęć warsztatowych profilaktycznych:
– z zakresu uzależnień,
– relacje z otoczeniem,
– subkultury młodzieżowe,
– seksualność niepełnosprawnych,
– przemocy i agresji w szkole,
– inne.
14. Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń
komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem ucznia.
15. Wygłaszanie pogadanek i prelekcji dla rodziców i nauczycieli na temat problemów
wychowawczych i trudności edukacyjnych,
– szkolenie Rad Pedagogicznych w tematach zawartych w ofercie poradni na rok szkolny 2020/2021
– inne.
INNE PROPOZYCJE:
Lp. | Nazwa | Termin | Koordynator |
1. | Konkurs plastyczny „Moja miejscowość -mój dom” |
Marzec/Kwiecień/ Maj 2021 | M. Nowak
B. Domaradzka B. Turczyńska |
2. | Terapia na wesoło | Ferie zimowe 2021 | M. Nowak B. Turczyńska W. Turczyn A.Kliminowska, M. Nocuń |