Menu główne:
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z
dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z
żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej
albo o jego udostępnienie
za pomocą alternatywnego sposobu
dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
Podmiot publiczny realizuje
żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji
mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki,
jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z
żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z
dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze
szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez
konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo
poinformować podmiot publiczny o braku dostępności
architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa
odpowiednio w art. 6 pkt 1
lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny powinien
zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w
ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego
terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia
dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2
miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych
wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności
w
zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest
niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów
technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia
wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i
zapewnia dostęp alternatywny.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
– drogą pocztową na adres:
Poradnia
Psychologiczno – Pedagogiczna we
Włoszczowie, ul. Jana
III Sobieskiego 38
10,
29-100 Włoszczowa,
– osobiście pod adresem: Poradnia Psychologiczno – Pedsagogiczna we Włoszczowie, ul. Jana III Sobieskiego 38 10, 29-100 Włoszczowa ( pokój nr 38),
– drogą elektroniczną na adres: pppwloszczowa@poczta.onet.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wniosek o zapewnienie dostępności
http://pppwloszczowa.com.pl/wp-content/uploads/2021/08/Wniosek-o-zapewnienie-dostepności-2.docx
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z
dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze
szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez
konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo
poinformować podmiot publiczny o braku dostępności
architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa
odpowiednio w art. 6 pkt 1
lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny powinien
zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w
ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego
terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia
dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2
miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych
wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności
w
zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest
niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów
technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia
wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i
zapewnia dostęp alternatywny.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
–
drogą pocztową na adres: Powiatowe Centrum Oświaty we Włoszczowie,
ul. Wiśniowa 10,
29-100 Włoszczowa,
– osobiście pod adresem: Powiatowe Centrum Oświaty we Włoszczowie, ul. Wiśniowa 10, 29-100 Włoszczowa ( pokój nr 211),
– drogą elektroniczną na adres: biuro@pcowloszczowa.pl
Deklaracja dostępności strony internetowej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej we Włoszczowie
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna we Włoszczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej pppwloszczowa.com.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Włoszczowie została zaprojektowana zgodnie z zasadami opisanymi w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Dostępność cyfrowa strony internetowej polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
• wersję kontrastową;
• możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
• możliwość podkreślenia linków;
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej we Włoszczowie jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Wyłączenia
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą odpowiedzialną za kontakt w sprawie niedostępności jest Paweł Tulej, e-mail: pomoc@pcowloszczowa.pl , telefon: 41 3866742.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Dostępność architektoniczna
Wejście główne do budynku PP-P znajduje się od strony ul. Jana III Sobieskiego. Przy wejściu zlokalizowano windę dla osób poruszających się na wózkach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostęp na wyższe kondygnacje budynku jest niemożliwy. Osoby poruszające się na wózku obsługiwane są na parterze budynku.
Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się w holu głównym na parterze budynku.
Na parkingu przy budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie Braillea ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do urzędu.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy poradni.